Aula de Teatre
de Martorell neix de la necessitat de cobrir un buit social en la
formació dels infants i adolescents per tal de dotar-los d’una eina de reforç i
suport que incideixi directament en llur desenvolupament personal dins la
societat.
Des d’AULA creiem que reforçar, i en molts casos desvetllar, les habilitats d’expressió
oral i corporal és una manera molt directa de dotar els joves de les eines
necessàries que els permetran relacionar-se positivament en els àmbits socials,
culturals, d’oci, esportius i laborals en què es mouran al llarg de la vida.
Atès que les
persones construeixen el seu pensament en les interaccions amb les altres
persones, saber comunicar esdevé una clau important per a l’aprenentatge de la
vida en societat. Comunicar és fonamental per la comprensió significativa de
les informacions i la construcció de coneixements. La capacitat de comunicar-se
suposa saber interaccionar oralment arran de conversar, escoltat i
expressar-se, amb l’ajuda del cos. La capacitat de comunicació està present en
la capacitat efectiva de conviure i de resoldre conflictes.
Des de la perspectiva
que AULA és un complement a la formació de la persona, els objectius proposats
estan relacionats amb els fixats pel Departament d’Ensenyament, dins el currículum de l’ensenyament obligatori. En conseqüència es poden
extrapolar a la societat en general. i reconduir arran
d'un OBJECTIU
GENERAL
Afavorir el desenvolupament personal de la capacitat de comunicació
i d'altres d'ESPECÍFICS
- Afavorir la capacitat de saber comunicar oralment fent servir el propi cos.
- Aprofundir en el coneixement, la comprensió, l’apreciació i la valoració crítica del treball dels altres i del propi.
- Ajudar l’alumnat en la formació del pensament crític envers l’acceptació de les diferents actuacions cíviques.
- Saber crear amb paraules i amb el cos, individualment o col·lectiva, les representacions i anàlisi de les realitats socials per tal que es faciliti l’actuació personal per viure i conviure.
- Incidir en la formació personal arran de la dramatització de situacions estereotipades que representin comportaments reals.
- Saber gestionar i controlar les capacitats pròpies.
- Permetre que l’alumnat assoleixi un grau més elevat d’autoestima arran de fomentar la iniciativa personal i la capacitat d’autonomia.
- Facilitar als alumnes el contacte amb el públic, atès que perdre la por al públic (a l’interlocutor) és una eina molt útil alhora d’afrontar el contacte amb el món.
- Incidir en la comprensió de la realitat social en què es viu per tal de refermar els valors de la democràcia.
- Fomentar el desenvolupament de projectes en comú per tal que afavoreixin la cohesió social i la formació de persones compromeses i solidàries.
- Interrelacionar el treball individual i el cooperatiu.